tisdag 18 september 2012

Gå nu, Moses (Go down, Moses)



Gå nu, Moses,
ner till Egyptens land,
säg åt Farao:
//: "Låt mitt folk få gå!" ://

1. När Israel i Egypten var

- låt mitt folk få gå -
förtryck och träldom höll dem kvar
- låt mitt folk få gå.
Gå nu, Moses...

2. Så Moses gick till Farao ner

- låt mitt folk få gå -
och höll sej inte undan mer
- låt mitt folk få gå.
Gå nu, Moses...

3. Ja, Moses sa: 
"Guds ord ni hör:
'Låt mitt folk få gå,
var förstfödd hos er annars dör.
Låt mitt folk få gå!' "
Gå nu, Moses...

4. När Israel nått sitt röda hav
- låt mitt folk få gå -
de gick där Farao fick sin grav
- låt mitt folk få gå.
Gå nu, Moses...

5. Och när de andra stranden nått
- låt mitt folk få gå -
de sjöng om segern som de fått
- låt mitt folk få gå.
Gå nu, Moses...

6. Låt oss ur slaveriet fly
- låt mitt folk få gå -
i Kristus får vi frihet ny
- låt mitt folk få gå.
Gå nu, Moses...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar